RAMOWY ROZKŁAD DNIA


 "Rybki"

6.30 - 8.30Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna z dzieckiem słabym/zdolnym. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy muzyczno – ruchowe lub integracyjne.

8.30 - 9.00Czynności higieniczno – porządkowe.

9.00 - 9.30Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas spożywania posiłków. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.

9.30 - 11.00 Zajęcia edukacyjne realizowane zgodnie z podstawą programową. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

11.00 - 11.30Czynności higieniczno – porządkowe. Poniedziałek/wtorek język angielski.

11.30 - 12.00 Obiad. Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas spożywania posiłków. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.

12.00 - 13.15 Poobiedni relaks przy muzyce relaksacyjnej, leżakowanie.

13.15 - 13.30 Podwieczorek. Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas spożywania posiłków. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.

13.30 - 14.00Zabawy kierowane przez nauczyciela, zabawy integracyjne w kole.

14.00 - 15.00 Zabawy i gry dydaktyczne. Zabawy inspirowane przez dzieci. Zabawy rysunkowe: wtorek, bajkoterapia: piątek

15.00 - 16.30 Zabawy swobodne według pomysłów dzieci w grupach łączonych. Gry i zabawy zespołowe służące integracji społeczności przedszkolnej. Porządkowanie sali.

 


"Misie"

 

 


"Motylki"

 

 6:30 – 8:30-  Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji                                        pomysłów dzieci.

8:30 – 9:30 -  Zabawy integrujące grupę.  Zabawy muzyczno – ruchowe. Czynności higieniczne

                      i samoobsługowe.

9:30 – 10:00 - Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie                                  porządku wokół siebie, prawidłowej postawy.

10:00 – 12:00 - Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o 

                       podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie

                       z tematyką zajęć. Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu

                       lub w sali przedszkolnej / j. angielski.

12:00 – 12:30-  Obiad. Kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku.

12:30 – 13:15-  Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej.

13:15 – 13:30 - Podwieczorek. Samodzielne spożywanie posiłku.

13:30 – 15:00 - Realizacja zajęć dodatkowych według harmonogramu: bajkoterapia, zajęcia                                 taneczne, zajęcia ruchowe, zajęcia.

 

15:00 -16:30 - Zabawy dowolne w sali przedszkolnej. Prace porządkowe.

                      Rozchodzenie się dzieci.

 


"Biedronki"

 

6.30 - 8.30- Schodzenie sie dzieci. Podrejmowanie różnorodnych form aktywności, w tym zabawy                         konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe, stolikowe.

8.30 - 9.30- Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie.

9.30 - 10.30- Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.

10.30 - 11.30- Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. Spacery. Obserwacje przyrodnicze.

11.30 - 12.00- Przygotowanie do obiadu. Obiad.

12.00 - 13.00- Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek. Utrwalanie poznanych wiadomości. Inne                                  zajęcia kierowane przez nauczyciela.

13.00 - 13.30- Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.

13.30 - 15.00- Zajęcia dodatkowe: Gimnastyka, muzykoterapia, kreatywny przedszkolak, zabawy                              rysunkowe.

15.00 - 16.30- Zabawy swobodne. Podejmowanie przez dzieci różnych aktywności w grupie                                        łączonej. Rozchodzenie się dzieci.

 

 

 


"Żabki"

 

6:30- 8:30 – schodzenie się dzieci, zabawy wg zainteresowań dzieci

8:30- 9:30 – zabawy muzyczne, ruchowe, logopedyczne. Czynności samoobsługowe.                                         Przygotowanie do śniadania.

9:30- 10:00 Śniadanie. Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych ze                                    spożywaniem śniadania.

10:00- 12:00 – Zajęcia edukacyjne. Realizacja zadań wychowawczo- edukacyjnych w różnych                             sferach aktywności dzieci, wynikających z podstawy programowej. Zabawy i gry                           na świeżym powietrzu, spacery. / j. angielski

12:00 – 12:30 – Obiad. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków,                                             posługiwania się sztućcami i przyzwyczajenie do zdrowego żywienia.

12:30- 13:30 – Zabawy kierowane. Zabawy ruchowe, dydaktyczne, manipulacyjne, taneczne

                      i inne w Sali lub na zewnątrz. Podwieczorek.

13:30- 15:00 – zajęcia dodatkowe wg planu. Zajęcia ruchowe, gimnastyka korekcyjna, religia,                            arteterapia, muzykoterapia.

15:00- 16:30 – Zabawy swobodne. Zabawy dowolne zgodnie z zainteresowaniami dziecka,                                rozwijające jego wyobraźnię i kreatywność. Prace porządkowe w Sali.                                            Rozchodzenie się dzieci