RAMOWY ROZKŁAD DNIA
"Rybki"
6.30 - 8.30Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna z dzieckiem słabym/zdolnym. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy muzyczno – ruchowe lub integracyjne.
8.30 - 9.00Czynności higieniczno – porządkowe.
9.00 - 9.30Śniadanie. Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas spożywania posiłków. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
9.30 - 11.00 Zajęcia edukacyjne realizowane zgodnie z podstawą programową. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu.
11.00 - 11.30Czynności higieniczno – porządkowe. Poniedziałek/wtorek język angielski.
11.30 - 12.00 Obiad. Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas spożywania posiłków. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.00 - 13.15 Poobiedni relaks przy muzyce relaksacyjnej, leżakowanie.
13.15 - 13.30 Podwieczorek. Wdrażanie do kulturalnego zachowywania się podczas spożywania posiłków. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
13.30 - 14.00Zabawy kierowane przez nauczyciela, zabawy integracyjne w kole.
14.00 - 15.00 Zabawy i gry dydaktyczne. Zabawy inspirowane przez dzieci. Zabawy rysunkowe: wtorek, bajkoterapia: piątek
15.00 - 16.30 Zabawy swobodne według pomysłów dzieci w grupach łączonych. Gry i zabawy zespołowe służące integracji społeczności przedszkolnej. Porządkowanie sali.
"Misie"
"Motylki"
6:30 – 8:30- Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
8:30 – 9:30 - Zabawy integrujące grupę. Zabawy muzyczno – ruchowe. Czynności higieniczne
i samoobsługowe.
9:30 – 10:00 - Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy.
10:00 – 12:00 - Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o
podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie
z tematyką zajęć. Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu
lub w sali przedszkolnej / j. angielski.
12:00 – 12:30- Obiad. Kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku.
12:30 – 13:15- Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej.
13:15 – 13:30 - Podwieczorek. Samodzielne spożywanie posiłku.
13:30 – 15:00 - Realizacja zajęć dodatkowych według harmonogramu: bajkoterapia, zajęcia taneczne, zajęcia ruchowe, zajęcia.
15:00 -16:30 - Zabawy dowolne w sali przedszkolnej. Prace porządkowe.
Rozchodzenie się dzieci.
"Biedronki"
6.30 - 8.30- Schodzenie sie dzieci. Podrejmowanie różnorodnych form aktywności, w tym zabawy konstrukcyjne, tematyczne, ruchowe, stolikowe.
8.30 - 9.30- Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
9.30 - 10.30- Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
10.30 - 11.30- Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. Spacery. Obserwacje przyrodnicze.
11.30 - 12.00- Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.00 - 13.00- Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek. Utrwalanie poznanych wiadomości. Inne zajęcia kierowane przez nauczyciela.
13.00 - 13.30- Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
13.30 - 15.00- Zajęcia dodatkowe: Gimnastyka, muzykoterapia, kreatywny przedszkolak, zabawy rysunkowe.
15.00 - 16.30- Zabawy swobodne. Podejmowanie przez dzieci różnych aktywności w grupie łączonej. Rozchodzenie się dzieci.
"Żabki"
6:30- 8:30 – schodzenie się dzieci, zabawy wg zainteresowań dzieci
8:30- 9:30 – zabawy muzyczne, ruchowe, logopedyczne. Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do śniadania.
9:30- 10:00 – Śniadanie. Wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.
10:00- 12:00 – Zajęcia edukacyjne. Realizacja zadań wychowawczo- edukacyjnych w różnych sferach aktywności dzieci, wynikających z podstawy programowej. Zabawy i gry na świeżym powietrzu, spacery. / j. angielski
12:00 – 12:30 – Obiad. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami i przyzwyczajenie do zdrowego żywienia.
12:30- 13:30 – Zabawy kierowane. Zabawy ruchowe, dydaktyczne, manipulacyjne, taneczne
i inne w Sali lub na zewnątrz. Podwieczorek.
13:30- 15:00 – zajęcia dodatkowe wg planu. Zajęcia ruchowe, gimnastyka korekcyjna, religia, arteterapia, muzykoterapia.
15:00- 16:30 – Zabawy swobodne. Zabawy dowolne zgodnie z zainteresowaniami dziecka, rozwijające jego wyobraźnię i kreatywność. Prace porządkowe w Sali. Rozchodzenie się dzieci